top of page
תמונת הסופר/תOrly Oroca

אמנות ישראלית עכשווית

עודכן: 12 באוק׳

כפי שאמר פבלו פיקאסו, 'האמנות מנקה מן הנשמה את אבק היום-יום', כך גם האמנות הישראלית מצליחה לרענן ולחדש את רוחנו בעזרת החיבור הייחודי שלה לנופי הארץ ולסמלים ההיסטוריים המאפיינים אותה.

אמנות ישראלית עכשווית היא תמהיל ייחודי של יצירתיות, תרבות והיסטוריה, המצליחה לשלב בין המסורת העתיקה לבין ההתחדשות העכשווית.

באקלים הנוכחי, כשחיי היום-יום יכולים להיות עמוסים באי-וודאות, חשוב יותר מתמיד למצוא מקלט רוחני ואסתטי באמנות המקרינה סממנים ארצישראלים ייחודיים.

האמנות הישראלית מעוררת תחושות עמוקות ורגשות, ומאפשרת לצופה להתחבר לשורשיו ולנופים של הארץ. אמנים רבים בישראל שואבים השראה מההיסטוריה העשירה ומהסמלים העתיקים של הארץ, כמו הדג, העיזים הכבשים ושבעת המינים, שהם חלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי כבר אלפי שנים.

הסמלים הללו לא רק מייצגים את העבר, אלא גם מקשרים אותנו להווה ולחיים המודרניים.

אמנות ישראלית עכשווית מאגדת תחומי יצירה מגוונים ומשתנים לפי טכנולוגיה וטכניקת יצירה שנמצאת בידי יוצרי האמנות. כל יוצר מתייחס למקום ולזמן תוך הלימה בין היסטוריה לאומית מצד אחד ורעיונות אישיים מצד שני. כולם יחד מביאים ביטויים של זהות לאומית ייחודית בנושאי הציורים, בצבעוניות, בטקסטורה ובסגנון.

אמנות ישראלית עכשווית פני עז

כמעט 25 שנה שאורלי קופלר, המעצבת, היוצרת ובעלת סטודיו "אורוקא", יוצרת את האמנות שלה בטכניקה מעורבת (mixed media art ). כך, היא יוצרת שכבות עשירות של צבע וחומר על גבי הקנבס. כל שכבה מספרת סיפור חדש ומעמיקה את החוויה הוויזואלית של הצופה. האמנות שלה מצליחה להעביר תחושת עומק ומשמעות, ומעניקה לצופה הזדמנות להתבונן ולהרהר.

בימים אלו, כשהעולם מתמודד עם אתגרים רבים ושינויים בלתי פוסקים, האמנות הארצישראלית של אורוקא מציעה לנו מפלט ומעוררת השראה: היא מזכירה לנו את החשיבות של החיבור לשורשים, לנופים ולמסורת ומעניקה לנו תחושת תקווה וחוסן.

ליצירות האמנות המקוריות שאורלי יוצרת בטכניקה מעורבת על קנבס בשילוב מתכת, זכוכית, חימר ועוד היא קוראת תכשיטי קיר.

יצירות אלה הם כמו חלון: שמצידו האחד מביטים אל ההשראה העתיקה ומצידו השני משתקפת התקופה והמציאות העכשווית.



אמנות ישראלית עכשווית דג

ההשראה העתיקה מגיעה בעיקר מסמלי שבעת המינים, לחצו על הכפתור לקריאת מאמר על



שהם מסמלים את יסוד קיומנו מאז ועד עכשיו ובנוסף בעלי חיים מקראיים כמו עז ודגים.


אמנות ישראלית עכשווית שיבולים


אמנות ישראלית עכשווית

הסמלים מביעים את כוחה של המסורת היהודית שנרמזת בעבודות בסגנון נאיבי משהו, דבר אשר מביא את הצופה למקום קסום שבו הארץ הפיסית והאמונה של עם עתיק מתמזגות יחד . נוסיף לזה את החיבור בין האישי לבין מסורת של הקולקטיב -מתקבלת אמנות שמשרה גאווה וחוסן גם בעיני המתבונן.




השפה האוניברסלית של האמנות שובה גם את ליבם של אספנים פרטיים מרחבי העולם ותיירים שרוכשים את היצירות. טכניקת העבודה המעורבת, שנוצרת על ידי עבודה בשכבות, מביאה לכל יצירה את הרמוניה שמחברת את כל החלקים באופן מושלם.

במשך השנים היצירות הוצגו בתערוכות בארץ ובחו"ל ונרכשו ע"י אספנים פרטיים.

כמה מהיצירות של אמנות ישראלית עכשווית שאורלי יוצרת מופיעות בספר האמנים הישראלי בהוצאת סטימצקי 2016.


לסיכום, האמנות הישראלית העכשווית, מציעות לנו חיבור עמוק לשורשינו ולנופים שמקיפים אותנו. עם השראה מסמלים עתיקים ושימוש בטכניקות מדיה מעורבת, אורוקא יוצרת אמנות שמדברת אל הלב והנשמה ומעניקה לנו מרחב של תקווה והשראה בתקופות של אי-וודאות.

כל היצירות של אורלי מקוריות ומוצגות למכירה בסטודיו "אורוקא" בעכו העתיקה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page